„Potřebovali jsme udržet plnou kontrolu nad klíčovými procesy a zároveň práci s daty posunout na úroveň, která zrychlí rozhodování i obsluhu zákazníků. Redukce dat a modernizace systému se v každodenním provozu projevily téměř okamžitě,“ říká Vítězslav Hrbek, vedoucí podpory zákaznických systémů EG.D.

Pro regulované distribuční společnosti, jakou je EG.D, je klíčová stabilita provozu, auditovatelnost a kvalita dodávky. Firma proto zvolila tzv. brownfield postup, který navazoval na implementaci z roku 2019 a zachoval ověřené procesy, aby zkrátila čas nasazení a omezila rizika.

Méně dat, rychlejší systém

V přípravné fázi společnost výrazně zredukovala objem dat pro přesun do cloudového prostředí. Přesto jde o zatím jeden z největších technologických projektů v historii podniku. „Podle našich informací jsme v Česku mezi distributory energií první, komu se podařilo realizovat přechod zákaznického systému SAP ISU na S/4HANA v prostředí RISE v takovém rozsahu,“ doplňuje Hrbek.

EG.D zvolila systém SAP S/4HANA zejména díky výhodám in-memory databáze, robustnímu základu a široké škále standardních funkcí, které lze přizpůsobit potřebám firmy bez složitých zásahů. Modernizace pokrývá všechny hlavní procesy distributora v České republice.

„V regulovaném prostředí je klíčová stabilita a transparentnost. Technologie mají zjednodušit práci lidem, zkrátit cestu k relevantním informacím a zlepšit zkušenost zákazníků i partnerů,“ říká Michal Korol, manažer klíčových zákazníků SAP.

Moderní systém jako brána k AI

Na technologii SAP Business Technology Platform staví EG.D zejména rozvoj AI a standardizaci klíčových procesů. V praxi jde o přístup „clean-core“, tedy udržování standardního jádra a úprav mimo něj přes rozhraní API, aby aktualizace probíhaly rychle a systém zůstal stabilní.

„V rámci pilotních projektů máme již zkušenosti s využitím AI, zejména v oblasti formulářů. Po úspěšném spuštění SAP S/4HANA chceme začít okamžitě implementovat AI do všech našich procesů, především v oblasti zákaznické obsluhy,“ doplňuje Hrbek.

Ve spojení s umělou inteligencí uvažuje firma o využití dalších cloudových řešení SAP v oblasti zákaznické zkušenosti, analýzy dat, reportingu a automatizaci procesů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist