„Chci spoluvytvářet svět podnikavosti, která má smysl pro společnost i budoucnost. Impact Hub vnímám jako prostor, kde se potkávají lidé, kterým záleží na této zemi, na kvalitě života i na tom, jaké systémy společně tvoříme. V dnešní rychlé době to bude výzva, ale právě proto se na ni, a na spolupráci s týmem Impact Hubu, velmi těším,“ říká Petra Sokol Maňasová, nová CEO Impact Hubu [1].

Cílem nové CEO bude překlenout Impact Hub ze současné pozice především coworkingového centra do významného „impaktového“ hráče na českém trhu, jehož činnost přinese pozitivní dopad a přínosy do společnosti. Plánuje posilovat vnitřní motivaci týmu a rozvíjet nové příležitosti pro podnikatele a startupy zaměřující se na environmentální a společensky prospěšná témata.

„Petra nabízí unikátní průnik byznysu a impaktu, který se příliš často nevidí, a který jsme hledali. Věřím, že se nám díky tomu podaří nejen vyrůst, ale i se navrátit k našim kořenům - k impaktu. Pokud chceme přerůst svůj stín, myslím, že je důležité, aby naše další kapitoly nepsali zakladatelé, ale Petra a celý tým,“ doplňuje Petr Vítek.

Předchozí CEO Impact Hubu, Petr Vonduš, rezignoval na pozici v dubnu minulého roku a od té doby společnost směřoval společnými silami střední management a Petr Vítek, její spoluzakladatel. Ten předá Petře Sokol Maňasové pomyslnou CEO pochodeň 4. 6. 2025 v 17:00 v Impact Hub Praha na eventu přístupném veřejnosti.

O Impact Hubu

Impact Hub je mezinárodní síť poskytující prostor pro práci a setkávání. Klade důraz na dopadové podnikání a shromažďuje kolem sebe komunitu lidí, kterým záleží na tom, aby jejich podnikání mělo pozitivní dopad na životní prostředí a společnost. Realizuje inkubační a akcelerační programy zaměřujících se na změnové projekty a je spoluzakládajícím členem impaktového investičního fondu PurposeTech. V České republice najdete pobočky v Praze, Brně a Ostravě, brzy otevře novou pobočku v Mladé Boleslavi.

[1] Petra Sokol Maňasová a její myšlenky

Jak vidím Impact Hub

Vidím Impact Hub jako místo, kde se potkávají lidé, kterým záleží na této planetě a kvalitě života na ní. Nabízíme jim fyzický prostor, zapojení do sítě, mentoring, nebo jednoduše komunitu – lidi podobně naladěné optimismem a chutí měnit svět.

Přesněji, o jakou změnu by se mělo jednat? Dnes slyšíme volání po inovacích, technologiích, konkurenceschopnosti. Chceme rychlé a skvělé nápady. Zároveň si ale začínáme uvědomovat, že stejně velkou – ne-li větší – výzvu než klimatická krize představuje nástup umělé inteligence. Obě témata spojuje nerovnováha, dychtivost po výkonu a jistá lidská nenasytnost. Jen jedna z těchto výzev se dá možná vyřešit inovací; pravděpodobněji však obě vyžadují hlubší kulturní transformaci.

Věřím, že odpověďmi jsou: podpora dlouhodobosti, opravdové udržitelnosti a vědomého podnikání. Smysluplné práce se všemi dostupnými zdroji – od vlastní energie po ty tepelné. Růst, který je nenásilný. Uvědomění si dopadů, které přesahují náš vlastní horizont. Těším se na dobu, kdy termíny jako work-life balance přestanou být relevantní. Kdy se do hlavního proudu dostanou přístupy jako healing justice nebo community building. Kdy se struktury firem budou tvořit kolem potřeb lidí (tzv. human-centric). Věřím i v proměnu konzumerismu – zákazníci začnou se svou nákupní silou nakládat vědomě a odpovědně.

A i když se těším, je to hodně velkých změn. Chci, aby Impact Hub byl prostorem, který nejen těmto změnám pomáhá, ale taky nám umožňuje je plně a bezpečně vstřebávat; třeba i přetavit do životadárných iniciativ. Chci spoluvytvářet svět podnikavosti, která neslouží jen zisku. Přispívat k systémovým změnám, které nabídnou mladým lidem oporu v časech velkých proměn a současně je motivují k seberealizaci v podnikavosti regenerativního druhu. Chci pro ně vytvářet oázu, laboratoř, hřiště, pevný bod – prostor, kde si osvojí dovednosti k vedení života, týmů i firem. Kde porozumí tomu, jak měnit svět kolem sebe. Kde budou umět myslet kriticky, cítit se empowered – a současně podpořeni zkušenějšími hráči ze starších generací.

Jaké konkrétní kroky plánuju

1. Vyladit vlastní provoz – stavět na pevných základech: zamést provoz, abychom měli “tight ship” - naše vlastní podnikání musí být neprůstřelné, modernizované, s
maximalizací zisku, abychom měli kapitál i cashflow na provoz služeb, flexibilních cen, programů

2. Znovu definovat náš produkt a vybudovat infrastrukturu, která ho ponese: chceme, aby Impact Hub nebyl jen místem, ale propojeným ekosystémem expertů a řešení. To znamená vytvořit síť našich odborníků, podpořit je v propagaci a nabízení jejich služeb, a zároveň nastavit funkční komunikační a datovou infrastrukturu, která umožní jejich know-how propojit s potřebami světa tam venku – rychle, cíleně a s dopadem.

3. Navazovat strategická partnerství s těmi, kteří sdílejí naši víru ve změnu: potřebujeme spojence – organizace, firmy i instituce, které vnímají hodnotu v tom, co děláme, a jsou ochotny se na této cestě podílet. Budování vztahů s partnery, kteří umí náš produkt ocenit i spolufinancovat, je klíčové pro stabilitu a růst.

4. Budovat značku, která odráží naše přesvědčení: komunikace musí nést naši vizi - že podnikavost může být vědomá, dlouhodobá a udržitelná; že existují i jiné cesty, jak tvořit hodnotu, než jen skrze zisk.

5. Udržet tým motivovaný a napojený na vizi: žádná změna se nestane bez lidí. Je třeba, aby celý tým znal směr, rozuměl, proč je důležitý, a cítil se jeho součástí. Kultura vnitřní motivace, bezpečí a sdílené odpovědnosti je základem toho, že dokážeme nést změnu i navenek.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist