Letošní ročník přináší významnou novinku – speciální kategorii zaměřenou na obaly privátních značek. Tento segment zažívá dynamický rozvoj a stává se strategickým prvkem v komunikaci hodnot retailových řetězců. „Soukromé značky už dávno nejsou jen levnou alternativou „no-name“ výrobků – stávají se klíčovým nástrojem diferenciace, loajality a budování „love brands“ pro zákazníka,“ říká Iva Werbynská, ředitelka soutěže Obal roku.
Co znamená „privátní značka“?
Privátní značka (tzv. private label) je obchodní značka, kterou vlastní konkrétní obchodní řetězec. Produkty s tímto označením jsou k dostání výhradně v dané prodejní síti. Může je vyrábět samotný řetězec nebo smluvní výrobce, který kvůli tomu ustoupí od své vlastní značky. Tento model umožňuje obchodníkům mít plnou kontrolu nad kvalitou, cenovou politikou i způsobem, jak je produkt v obchodě prezentovaný.
Soutěžní kritéria a speciální ocenění
Přihlášené obaly posuzuje odborná porota složená z předních expertů. Hodnocení zahrnuje technické zpracování, design, udržitelnost, dopad na dodavatelský řetězec a celkovou přidanou hodnotu.
Součástí soutěže jsou i speciální ocenění, mimo jiné:
-
Cena ministra životního prostředí za ekologickou inovaci,
-
Cena předsedkyně poroty za výjimečný přínos,
-
Cena udržitelnosti, která reflektuje dlouhodobou environmentální odpovědnost,
-
Packaging Print Prize za kvalitu a inovaci v tisku.
Obal jako strategický nástroj
Soutěž Obal roku zdůrazňuje, že obal již není pouhým obalem. Je to nástroj komunikace, diferenciace a odpovědného přístupu. Cílem soutěže je ocenit ta řešení, která spojují funkčnost s inovacemi, technologií a odpovědností vůči společnosti i životnímu prostředí.
Více informací o soutěži a přihlášku najdete na www.obalroku.cz.
O Obalovém institutu SYBA
Obalový institut SYBA sdružuje a prosazuje zájmy subjektů činných v sektoru balení, obalů, obalových prostředků, balicích materiálů, balicích strojů a také zájmy výrobců baleného zboží týkající se balení. Jedná se o sdružení firem a odborníků, kteří se podílejí na vývoji, výrobě
a využívání obalů a obalových materiálů. Tento institut funguje jako platforma pro sdílení informací, vzdělávání, podporu inovací a spolupráce mezi různými aktéry v obalovém průmyslu.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist