„Staré přísloví říká, že kdo rychle dává, dvarkát dává, ale pozor, ne všechna stará pořekalda jsou prospěšná i v dnešní době. Dnes si naopak pečlivě zkontrolujte, zda je e-mailová nebo SMS zpráva skutečně od charitivní organizace nabízející zapojení se do povodňové sbírky nebo od vládní či státní instituce nabízejíící podporu. Očekáváme, že podobných zpráv se nyní vyrojí velká spousta. Kyberšmejdi se neštítí před ničím a mohou aktuální situace v České republice využít nebo přesněji řečeno, zneužít,“ varuje Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů skupiny ČSOB.
Základní ochrana je přitom velmi jednoduchá. „Slepě nevěřit všemu, co mi přijde do e-mailové schránky nebo zprávou do telefonu. Neklikat na odkazy, mohou být podvodné. Pokud už chcete podpořit nějakou veřejnou sbírku, věnujte chvilku jejímu důkladnému ověření. Ať se peníze dostanou skutečně tam, kde budou pomáhat, a ne do kapes kyberpodvodníků,“ dodává Petr Vosála z ČSOB.
I ČSOB iniciovala sbírku
Skupina ČSOB také vyhlásila veřejnou sbírku - SOS Povodně na dárcovské platformě Darujspravne.cz. Do ní přispěje částkou ve výši až 25 milionů korun, přičemž zdvojnásobí dary veřejnosti. Rozdělení peněz do postižených regionů bude řídit organizace Člověk v tísni a program ČSOB pomáhá regionům. „Věříme, že jsme naši sbírku ošetřili tak, aby byla pro kyberpodvodníky co nejméně napodobitelná, ale i přesto apelujeme na všechny, ať jsou při darování ostražití,“ uzavírá Petr Vosála z ČSOB.
Vše o kybernetických podvodnících, které v ČSOB nazýváme Volači a Klikači, si můžete připomenout ZDE. V případě pochybností je také možné zavolat na Linku hlášení internetových podvodů na čísle 499 900 010.
Skupina ČSOB
Náš přístup – Jdeme vám naproti
Věříme, že vycházet si vstříc opravdu stojí za to. Vždy jsme rádi, když se nám i drobným gestem podaří překvapit nejen naše klienty, ale i naše kolegyně a kolegy a širokou veřejnost.
Snažíme se dávat klientům volnost třeba při cestě k nám do banky – neomezujeme je jen na digitální řešení nebo jen na osobní návštěvu pobočky. Mohou si vybrat, protože jdeme naproti jak technologickým inovacím, tak zlepšení klientského zážitku.
Věříme, že i drobnosti a “samozřejmosti” mohou zásadně zpříjemnit den každého z nás. A samozřejmostí je pro nás závazek spoluvytvářet lepší budoucnost s ohledem na životní prostředí kolem nás. Usilujeme o zodpovědný přístup ve všech činnostech našeho podnikání a snažíme se jít naproti s tím nejlepším řešením vždy ve správný čas.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist