Podle odhadů konzultantské společnosti Srive investují automobilky do digitalizace až 25 % rozpočtu na výzkum a vývoj. „V Česku i Německu patří automobilový průmysl mezi tahouny ekonomiky. Proto je nesmírně důležité posílit jeho konkurenceschopnost, aby se firmy dokázaly co nejlépe vyrovnat s případnými výpadky v dodávkách a přeplánovat výrobu. Díky cloudovým řešením a umělé inteligenci dnes mohou sledovat data v reálném čase a plánování, které dříve zabralo týdny, realizovat v řádu dnů či hodin,“ říká Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.

Mezi řešení, která BWM nově využívá, patří SAP Business Technology Platform a SAP Analytics Cloud. Od nich automobilka očekává optimalizaci svých plánovacích procesů, řízení dodavatelského řetězce a automatizaci vytváření reportů. V plánování se zaměří zejména na předvídání požadavků na projekty, analýzu různých scénářů budoucího vývoje nebo vylepšení celkového přehledu o vývoji dodavatelského řetězce.

BMW spolupracuje se SAP přes třicet let a využívá řadu jejích řešení od řízení udržitelnosti po cloudové ERP. Minulý rok spustila automobilka systém SAP S/4HANA ve své inovativní továrně iFactory v Oxfordu. Obě firmy také stály u zrodu sítě Catena-X, která má decentralizovaným způsobem propojit data napříč dodavatelskými řetězci v automobilovém průmyslu s cílem zvýšit kvalitu vyráběných vozů a snížit uhlíkové emise.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist