Jeho přesné zasazení do kalendáře by přesto správně určila jen necelá polovina z nás. Svátek, který u nás připadá na třetí červnovou neděli, prozatím není zakořeněn tak, jako je třeba Den matek, podle průzkumu ho slaví každá pátá rodina. Den otců vznikl už před více než sto lety, na základě oslavy pořádané Sonorou Smart Doddovou jako poděkování svému tatínkovi za veškerou starost o ni a její sourozence poté, co přišli o maminku. Aktuální průzkum pro oblíbenou značku prémiových rumů odhalil, že si i my dobře uvědomujeme, že je za co tátovi poděkovat

Táto, děkuji!

30 % z nás oceňuje tatínka za to, že si uměl či umí poradit za jakékoli situace a vždy byl nebo je připravený nám pomoct. Velká část (15 %) z nás by tátovi poděkovala za to, že byl zásadový ve výchově a ačkoli nám třeba zakazoval spoustu věcí, ukázalo se, že to bylo pro naše dobro. Velký dík si tátové zaslouží za to, že nám byli vzorem chování k rodině. Tatínkům bychom rádi poděkovali i za jejich podporu v našich zálibách a činnostech, byť mohly být mnohdy nesmyslné. Vždy uměli naslouchat a dát nám dobrou radu a nikdy nezkazili žádnou legraci.

Tisková zpráva

Je na co vzpomínat

Průzkum pro značku Diplomático dále zjistil, že více než polovina z nás (52 %) měla s tátou nejhezčí vztah v dětství. Češi v průzkumu sdíleli své nejmilejší vzpomínky s tátou. Nejvíce vzpomínáme, jak nás tátové brali na výlety (20 %). Krásné vzpomínky máme i na to, jak nás učili opravovat věci nebo jak nás učili některému z řemesel (13 %). Tatínkové s námi chodili do lesa (10 %), vedli nás ke sportu (9 %), učili nás jezdit na kole (8 %) a hráli si s námi, když se vrátili domů z práce (9 %). Četli nám před spaním, brávali nás na ryby, byli našimi největšími fanoušky při závodech a soutěžích. Vzpomínáme i na společné grilování a ohýnky nebo na to, jak se stali v našich očích michelinskými šéfkuchaři, když nám vařili naše nejmilovanější dobroty.

Mám tě rád, mám tě ráda

Pro 43 % z nás je táta jednou z nejdůležitějších osob v našem životě, 5 % lidí by tátu označilo i za svého nejlepšího přítele. To, jak je máme rádi a jak oceňujeme všechnu jejich snahu a pomoc, by si zasloužili slýchat pravidelně. „Mám tě rád / mám tě ráda“ se nám přesto snadněji říká mámě. Skoro třetina lidí si podle průzkumu pro značku Diplomático dokonce se svými rodiči takové věci vůbec neříká.

Tisková zpráva

Oslavit s tátou jeho den

Nejlepší způsob, jak strávit den s tátou, je podle Čechů společný výlet (37 %). Průzkum odhalil, že mezi dalšími je návštěva táty doma a zavzpomínání na společné chvíle, skoro 16 % lidí vidí jako ideální gastro zážitek v podobě degustace nebo třeba večeře. Mimořádnou volbou pro degustaci nebo doplnění výjimečné večeře je venezuelská legenda mezi rumy, Diplomático Reserva Exclusiva. Blend rumů starých až 12 let posbíral desítky medailí na prestižních rumových soutěžích. Je vyhledávaný pro svou lahodnou chuť, vyznačuje se jemným a komplexním profilem a dlouhým zakončením. Získal srdce milovníků kvalitního rumu a je tak i skvělým dárkem pro ty, kdo jsou našemu srdci nejbližší, pro naše táty.  Společná degustace a rodinný moment budou perfektní i s dalším prémiovým kouskem, rumem Diplomático Selección de Familia. „Selección de Familia“ v názvu rumu Diplomático odkazuje na vznik tohoto prémiového třtinového destilátu. Překladem je „výběr rodiny“. Členové rodiny spolu s maestros roneros totiž pečlivě vybírali sudy, které dle jejich názoru nejlépe definovaly styl a hodnoty značky Diplomático. Selección de Familia charakterizuje jemná chuť typická pro rumy Diplomático, ale jde o komplexnější a sofistikovanější blend. V porovnání s rumem Reserva Exclusiva obsahuje vyšší podíl těžkých kotlíkových rumů, které kromě sudů po bourbonu zrály i v sudech po sherry, a v chuti je tak rum doplněn o tóny červeného ovoce a koření. Je lahvován při vyšší síle 43 % alk. a má sušší, robustnější charakter.

Diplomático Selección de Familia
Diplomático Selección de Familia
 
Diplomático Reserva Exclusiva
Diplomático Reserva Exclusiva
 

Průzkum pro značku Diplomático provedený v období 22.-27. dubna 2022; Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos, n=525, muži a ženy, celá ČR